CAN Extended Identifier routing

Universal Programmable Converter for CAN FD and CAN

CAN Extended Identifier routing

Postby PCAN-User » Tue 19. Feb 2019, 15:28

Hallo zusammen,

wenn ich Botschaften (11 bit identifier) von CAN1 nach CAN2 weiterleiten möchte klappt das soweit. Wenn jedoch auf CAN1 Botschaften mit sog. extended Identifiern (29 Bit) vorhanden sind, werden diese nicht weitergeleitet.

Nach Prüfung ist mir aufgefallen, dass in der Datei can_user.c die Funktion CAN_UserInit() einen Filter enthält:

CAN_FilterAdd ( CAN_BUS1, CAN_MSGTYPE_STANDARD, 0x000, 0x7FF);

Wenn ich es richtig verstehe, werden also alle Botschaften mit ID [0x0, 0x7FF] durchgelassen. Meine Erwartung war, dass wenn ich die Zeile durch folgende ersetze, auch die anderen Botschaften berücksichtigt werden:

CAN_FilterAdd ( CAN_BUS1, CAN_MSGTYPE_EXTENDED, 0x000, 0x1FFFFFFF);

Klappt aber leider nicht (es werden dann gar keine Botschaften mehr geroutet..). Was mach' ich falsch?
PCAN-User

Re: CAN Extended Identifier routing

Postby G.Bohlen » Tue 19. Feb 2019, 16:32

Hello,

per default the reception of all 11bit ID's are blocked. Reception of 11bit needs to be enabled using
CAN_FilterAdd().
Per default the reception of all 29bit IDs is enabled. There is no messagefilter avaliabe for 29bit ID's.

CAN_FilterAdd(), parameter3 (fromID),and parameter 4 (toID) only accept 11bit identifiers.

Regards, GB
G.Bohlen
Hardware Development
Hardware Development

Re: CAN Extended Identifier routing

Postby PCAN-User » Wed 20. Feb 2019, 10:12

Hello Mr. Bohlen,

thanks for your quick and helpful reply. After checking the C-code again I think I found my mistake. The main loop (taken from an PEAK example) had this if statement:

Code: Select all
if (RxMsg.msgtype == CAN_MSGTYPE_STANDARD)

Kind Regards.
PCAN-User

Return to PCAN-Router FD

This website uses cookies for analytics, for logins to the online shop and the forum, and for the handling of an order. By browsing this website you agree to the use of cookies. Detailed information on their use can be found in our privacy policy.

OKPrivacy Policy